<3

min farmor skulle fyllt år idag. min farmor var underbar, underbara farmor.
jag kan inte låta bli att bli rörd.
jag och jonas har ju våran söndagstradition med solsidan och pizza.
jag tycker det är mysigt, det är trygghet att veta att söndagskvällen är vår kväll, kvällen då det sprider sig en myskänsla, då man laddar energi, även om måndagsångesten gör sig påmind..

jag tror det där gör mig trygg av den där traditionen. det grundade nog lite av min barndom. när vi var i norge, på stugan. sov vi alltid sista natten hemma hos mormor, åt alltid en speciell pizza. när mormor gick bort fort blev jag rädd om det jag har och ville umgås så mycket som möjligt med min farmor. jag gick på gymnasiet, hade en tradition att varje söndag åka till farmor, och spela bingolotto. tror jag var en av få som hade det som söndagstradition, men jag är glad för det! jag kom ihåg den där månaden då vi vann en ny lott, eller 100 kronor, 4 ggr i rad, varje söndag!

jag kan inte annat än o bli varm i hjärtat och bli lite extra blöt i ögonvrån då jag tänker tillbaka då mormor alltid köpt speciell ost, bakat speciella kakor, gjorde favoritmaten då vi var och hälsade på i norge, eller då jag tänker tillbaka på de söndagarna då farmor alltid köpt något gott bröd, med gott pålägg till kvällen. att farmor ibland hade kokat ägg vi skulle ha till våra räk-äggsmörgåsar.

jag är mer sentimental nu. ännu mer än innan.
jag är så lyckligt lottad med min familj, mina vänner och släkt,

vissa dagar saknar jag er mer än andra
idag är en sån dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback